Selasa, 10 November 2015

Latihan yang disyorkan Perangi Arthritis Pain

Latihan yang disyorkan Perangi Arthritis Pain

Sebagai satu Arthritis Foundation, pesakit menghidapi artritis boleh mendapat manfaat banyak dari latihan sederhana yang dilakukan secara tetap. Bentuk seperti terapi fizikal melegakan kekejangan dan sakit sendi dan membantu dalam membina otot yang kuat di sekitar sendi. Secara beransur-ansur senaman ini juga membantu dalam meningkatkan ketahanan dan fleksibiliti pergerakan. Ia telah menyedari dalam banyak pesakit artritis yang tinggal di bandar-bandar Amerika Syarikat seperti Pantai Palm Barat dan Kings Point, yang dijalankan secara teratur, radang sendi semakin berkurangan.

Ia biasanya disyorkan untuk berunding dengan doktor anda sebelum memulakan sebarang latihan fizikal untuk artritis. Setelah diberikan isyarat hijau oleh doktor anda, lawati ahli terapi fizikal yang boleh membimbing anda ketika melakukan latihan. Berikut adalah beberapa latihan yang disyorkan untuk pesakit artritis:

1. Berjalan: Ini adalah salah satu yang terbaik dan jenis yang paling selamat latihan terapi fizikal bagi mana-mana pesakit arthritis. Berjalan membantu untuk mengurangkan keradangan sendi dan kekakuan. Juga dapat membantu untuk mengekalkan berat badan yang betul, yang seterusnya mengurangkan tekanan pada sendi. Oleh kerana ini adalah bentuk yang paling semula jadi senaman, anda tidak perlukan seorang pengajar untuk itu. Oleh kerana ia adalah yang paling mudah di kalangan lain-lain bentuk latihan, rakyat yang paling Amerika Syarikat di bandar-bandar besar seperti Palm Beach Gardens dan West Palm Beach lebih suka berjalan untuk melawan sakit sendi.

2. Latihan Air: Air latihan biasanya dicadangkan untuk mereka yang mempunyai masalah dengan memulakan program senaman kerana sakit teruk. Latihan tersebut adalah berfaedah kerana keapungan badan dalam air menghalang tekanan yang tidak wajar pada lutut, pinggul dan tulang belakang. Kebanyakan ahli terapi fizikal mengesyorkan senaman air. Ini kerana air mempunyai kira-kira 12 kali rintangan biasa udara. Lebih banyak anda berjalan di dalam air, lebih banyak peluang untuk anda membina otot yang lebih kuat.

3. Peregangan: ini bentuk senaman adalah paling sesuai yang perlu dilakukan dengan senaman berjalan kaki. Peregangan meningkatkan fleksibiliti keseluruhan badan dan membolehkan anda untuk melakukan kerja-kerja harian anda lebih baik. Pada peringkat awal ia secara umumnya digalakkan untuk bekerjasama dengan tenaga pengajar.

Jika anda mengalami artritis dan mencari seorang pakar terapi fizikal - Palm Beach Barat dan Taman Tasik adalah beberapa bandar di Amerika Syarikat di mana anda boleh mendapatkan nasihat pakar dari profesional dari Dr Jack J Cacic. Mereka pakar servis dan teknik dalam penjagaan kiropraktik di dan telah berkecimpung dalam bidang ini sejak 10 tahun yang lalu. Jika anda mahu maklumat lanjut tentang mereka atau ingin mengetahui lebih lanjut mengenai penjagaan kiropraktik dan faedahnya melawat laman web mereka 4SpinalHealth.com

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar