Selasa, 10 November 2015

Penderitaan Dari IBS? Beralih kepada Pemulihan IBS Asli

Penderitaan Dari IBS? Beralih kepada Pemulihan IBS Asli

Sindrom Usus Mudah Rengsa (IBS) mempunyai ciri-ciri kolon spastik yang disertai oleh satu atau lebih daripada yang berikut: sakit perut, kembung, ketidakselesaan dan pengubahan air besar. Kami juga sering mendengar sama ada cirit-birit atau sembelit apabila kita bercakap mengenai IBS. IBS boleh merosakkan majlis-majlis khas, harga diri yang lebih rendah, dan mengurangkan pengembaraan perjalanan kerana ia membuatkan anda hilang kawalan pergerakan usus anda dan dengan itu membuat anda merasa tidak selesa. Perkara yang menarik terdapat ubat IBS semula jadi yang mudah dan berkesan yang anda boleh dengan mudah merebut di dapur anda. Yang terbaik adalah bahawa orang yang mengalami gangguan yang mengecewakan ini harus sedar beberapa ubat-ubatan ini IBS semula jadi untuk membantu mereka melegakan kesakitan dan menyusahkan gangguan ini membawa.

Ubat IBS semula jadi adalah super membantu mengawal beberapa gejala pertama sindrom usus terganggu. Tumbuh-tumbuhan, akar, kulit kayu, daun dan bahagian-bahagian lain juga, mempunyai agen penyembuhan tertentu untuk pelbagai penyakit yang menjadikan mereka sumber besar ubat-ubat IBS semula jadi.

Untuk satu, minyak pudina digunakan secara meluas untuk IBS. Ini adalah herba yg mengeluarkan udara yang digunakan untuk menghapuskan gas berlebihan dalam usus. Ia membantu dalam mengurangkan sakit perut dan kembung bahawa pergerakan usus membawa. Ini mungkin berlaku dengan menyekat pergerakan kalsium ke dalam sel-sel otot di dalam usus dan mengurangkan pengecutan otot yang berlebihan. Hanya mengambil perhatian bagaimanapun bahawa dos yang berlebihan minyak pudina boleh menyebabkan loya, hilang selera makan, masalah jantung, gangguan sistem saraf, dan mungkin juga membawa kepada kegagalan buah pinggang. Itulah sebabnya ia juga amat disyorkan bahawa anda menggabungkan pelbagai bahan-bahan di bawah pengawasan perubatan.

Satu lagi salah satu ubat semula jadi IBS lebih terkenal adalah Halia. Halia membantu dalam merangsang penghadaman dan mengurangkan kekejangan perut pedih. Ia mengandungi sebatian yang mempunyai ciri-ciri anti-radang. Apabila masak, jus membantu mencuci toksin yang terperangkap di dalam kolon yang menghalang pergerakan usus yang normal. Ia juga membunuh bakteria yang bersembunyi di dalam usus anda dan bertindak sebagai agen pembersihan. Ini ubat IBS semula jadi telah digunakan untuk hampir 2500 tahun di China dan negara-negara Asia yang lain.

Terdapat juga ubat IBS semula jadi yang boleh menstabilkan penghadaman tidak normal anda. Cuba buah betik segar. Ini oren berwarna gula buah-buahan mempunyai keupayaan untuk mengalkali badan dan meneutralkan asid yang berlebihan di dalam perut yang menyebabkan gas-dibina. Selain daripada manfaatnya untuk bertenang penghadaman anda, ia juga mempunyai keupayaan untuk mencerna protein dengan baik dan menambah lebih banyak tenaga untuk badan anda.

Di atas segala-galanya, salah satu yang terbaik ubat IBS semula jadi adalah untuk makan buah-buahan dan sayur-sayuran. Serat makanan yang kaya meningkatkan pergerakan dalam usus dan membantu menstabilkan gejala IBS. Pengambilan air perlu dipertimbangkan setiap hari dan anda juga perlu mengelakkan minuman berkarbonat. Yogurt rendah lemak dengan bakteria probiotik begitu juga membantu penurunan gejala kembung.

Ubat-ubatan ini IBS semula jadi adalah mudah untuk mencari dan mudah untuk dilakukan. Kesedaran mengenai manfaat perubatan yang anda boleh mendapatkan dari tumbuh-tumbuhan dan lain-lain sumber semula jadi adalah satu kelebihan yang baik untuk melawan, mengurangkan atau menghapuskan sindrom usus terganggu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar