Selasa, 10 November 2015

Apa Adakah Asid Amino?

Apa Adakah Asid Amino?

Protein adalah blok binaan asas sel-sel kita dan digunakan dalam pelbagai proses metabolik juga. Mereka datang dari protein dalam makanan yang kita makan, yang hadir dalam hampir semua yang kita makan, bukan hanya daging. Walaupun daging memang mempunyai jumlah yang lebih tinggi protein sedia ada, vegan boleh lakukan dengan baik tanpa daging selagi mereka tahu bagaimana untuk mengimbangi keperluan penting asid amino mereka.

Ada 20 asid amino yang digunakan oleh badan, 10 yang kami boleh membekalkan diri kita dan 10 yang lain yang kita mesti menelan untuk menjadi sihat. Badan tidak mempunyai tempat simpanan untuk ini protein penting jadi jika mereka tidak dibekalkan setiap hari, kemerosotan otot akan berlaku. Keperluan asas adalah leucine, isoleucine, lisin, histidine, methionine, threonine, tryptophan, arginine, phenylalanine, dan valine. Jika seseorang mempunyai kesilapan semula jadi metabolisme dan tidak boleh mengambil phenylalanine, mereka perlu diberi tyrosine juga. Asid amino adalah amat penting untuk setiap bahagian badan kita yang kita tidak boleh hidup lama tanpa mereka. Kegagalan untuk membekalkan orang-orang yang penting akan menyebabkan membuang penyakit dan kematian.

Jika seseorang itu seorang vegetarian, ia masih mudah untuk mendapatkan protein yang betul kerana mereka didapati dalam kebanyakan makanan, termasuk buah-buahan. Memang terdapat tidak hampir sama banyak asid amino dalam buah-buahan tetapi ada cukup untuk hidup. Gabungan umum untuk vegetarian akan sama dengan diet Mexico: kacang, beras dan jagung. Ini tidak perlu dimakan semua bersama-sama tetapi ia membantu untuk mempunyai mereka dalam tempoh 24 jam. Di mana vegetarian mendapat masalah adalah jika mereka adalah darah jenis O atau B, kedua-duanya mempunyai keperluan protein lebih tinggi daripada A atau AB. Masalah yang meletakkan paling vegetarian ke dalam hospital adalah apabila mereka makan benda yang sama setiap hari. Rahsia untuk menjadi vegetarian yang sihat adalah untuk makan makanan yang pelbagai termasuk kacang dan benih, pucuk, dan beras yang dinyatakan di atas, kacang dan jagung.

Masalah lagi orang dalam masyarakat moden mempunyai adalah bahawa kita semakin berkurangan kedai usus kita dopamin, serotonin, adrenalina dan norepinephrine. Ini telah berlaku kerana bahan tambahan makanan, farmaseutikal (termasuk meds OTC), ubat-ubatan, alkohol dan tembakau. Untuk memulihkan ini neurotransmitter perlu kita memerlukan tyrosine asid amino dan cysteine ​​dan kita memerlukan mereka dalam kuantiti yang besar, setiap hari (adakah anda tahu bahawa lebih kurang 98% daripada apa yang dikenali sebagai penyakit bipolar benar-benar berbalik dengan memulihkan asid amino dalam yang betul mengimbangi?). Walau bagaimanapun anda membuat keputusan anda mahu diet anda menjadi, sekurang-kurangnya memastikan bahawa anda mendapat jumlah yang baik daripada asid amino penting setiap hari. Dan jika anda mahu tahu mengenai pemakanan sebenar, pergi mencari seseorang yang mempunyai beberapa pengetahuan sebenar mengenainya.

© 2010 Dr.Valerie Olmsted All Rights Reserved

Tidak ada komentar:

Posting Komentar