Selasa, 10 November 2015

Rawatan Autisme Berjaya Menggunakan Terapi NAET

Rawatan Autisme Berjaya Menggunakan Terapi NAET

Saya benar-benar percaya bahawa Tuhan mempunyai rancangan supaya apabila saya diberhentikan pada bulan April 2009, saya melihat ia sebagai berkat. Saya menganggapnya sebagai satu peluang untuk menghabiskan lebih banyak masa dengan anak-anak saya dan mentakrifkan semula matlamat kerjaya saya. Kerana saya telah diberhentikan kerja, saya kebetulan berada di rumah apabila sebuah rancangan berita datang pada kira-kira sebuah keluarga yang berjaya dirawat kanak-kanak autistik mereka dengan Teknik Alahan Penghapusan Nambudripad ini (NAET). Saya bertujuan untuk melihat persembahan ini. Ibu menangis, sedikit lamanya lima tahun itu berlari-lari, bercakap, dan berinteraksi. Dia hanya kanak-kanak pra-sekolah biasa anda. Malah, dia berada di prasekolah dan tidak ada tanda bahawa dia pernah autistik.

Suara hati saya berkata, "Tyler memerlukan ini." Pada ketika ini kita tidak tahu apa yang berlaku dengan Tyler. Pengasuh itu berkata beliau fikir terdapat beberapa jenis putus. Kami telah melihat beberapa tingkah laku yang luar biasa seperti goyang, berputar, berputar mainan, tarikan kepada peminat, dan mengepak. Masing-masing tidak berjumlah banyak, tetapi apabila anda menambah segala-galanya ia adalah sukar untuk diabaikan. Di samping itu, dia tidak suka untuk pergi pada rasuk baki dalam kelas Mama dan saya beliau. Dia tidak suka cara rasuk dirasai di kaki yang terdedah. Dia tidak suka untuk mempunyai kepalanya disebut-sebut semula sama ada di atas meja yang berubah-ubah atau melakukan aktiviti di dalam kelas. Kami kemudian belajar ini adalah disebabkan oleh sistem vestibular beliau.

Ia semua bermula untuk menyambung untuk saya di akhir musim panas, jatuh awal tahun 2009. Saya membuat panggilan telefon untuk dia dinilai. Sebelum kita, lalu ia dinilai atau didiagnosis, saya membuat temujanji dengan ahli terapi NAET yang disenaraikan di laman web saluran berita itu. Mudah, dia kurang sepuluh minit dari rumah kami.

Terapi NAET tidak boleh difahami oleh minda logik. Saya mempunyai rakan-rakan yang telah menggunakan ia untuk migrain dan alahan anjing. Apabila teknik yang telah dijelaskan kepada saya, saya tidak dapat memahami bagaimana ia bekerja. Selepas menggunakannya untuk anak saya dan kemudian untuk diri sendiri, saya sedar saya tidak perlu secara logik memahaminya. Apa yang saya perlu tahu adalah bahawa ia bekerja untuk saya dan anak saya. Tidak semua orang akan mendapat hasil yang sama. Alahan autisme disebabkan akan bertindak balas terhadap NAET. Juga, tidak ada pengamal NAET pernah perlu memberitahu anda untuk tidak menggunakan terapi tradisional untuk autisme sempena NAET.

Sesi terapi NAET terdiri daripada saya memegang anak lelaki saya di atas riba saya dengan tangan kiri saya pada perut kosong dan tangan kanan saya melanjutkan ke luar. Dr akan memulakan sesi itu dengan diam-diam meminta badan saya jika ia adalah ok untuk merawat. Dia sebenarnya bertanya soalan kepada kedua-dua badan kita. Kemudian dia akan bertanya kepada saya untuk menentang tekanan dia memakai lengan besar saya, jika saya kita boleh baik untuk pergi. Tidak pernah ada masa yang tidak ada kebenaran untuk merawat.

Di atas ini kemudiannya diulangi tetapi dengan saya memegang botol bahan anak saya alah kepada terhadap perutnya. Pada sesi pertama, dia diuji dengan pelbagai perkara dan kemudian datang dengan senarai teras perkara anak saya perlu dirawat untuk. Saya telah memberitahunya tentang apa yang saya fikir menyebabkan peningkatan dalam tingkah laku tertentu. Seperti, apabila dia minum susu dia seolah-olah lebih gelisah dan menggegarkan lagi. Dia tidak memberitahu saya yang vial adalah kalsium atau kasein yang botol tetapi beliau melakukan ujian alahan kepada kedua-dua mereka. Setiap kali dia alah kepada bahan lengan saya jatuh seperti batu.

Setiap rawatan terdiri daripada botol alergen di letakkan di dalam kaus kaki anak saya. Beliau kemudian melakukan akutekanan di belakangnya dengan menekan ringan di tulang belakangnya. Kami kemudian perlu duduk di dalam bilik menunggu dua puluh minit. Selepas dua puluh minit, saya meletakkan tangan saya di perutnya semula (botol itu masih dalam kaus kaki terhadap kulitnya) dan dia melihat jika saya dapat menahan tekanan pada lengan saya. Jika saya kita boleh baik untuk pergi. Kami tidak pernah tidak baik untuk pergi. Untuk seterusnya dua puluh lima jam, dia perlu untuk mengelakkan makan alergen. Untuk rawatan sesuatu seperti merkuri, tidak ada diet.

Mengenai lawatan kami seterusnya dia menguji untuk melihat jika dia dibersihkan alergen itu. Jika dia mempunyai kita beralih kepada yang seterusnya. Kadang-kadang badannya hilang tetapi tidak otaknya dan kami melakukannya sekali lagi. Kadang-kadang saya boleh tahu jika sesuatu yang tidak dibersihkan jika tingkah laku yang semakin hebat. Dia memberitahu saya apa tingkah laku kesan alergen.

Sepanjang tahun lepas anak saya telah dirawat untuk telur, susu, kalsium, kasein, gluten, gandum, gula, merkuri, MMR, bahan tambahan makanan, vitamin B, dan banyak lagi. Beberapa di mana selepas gandum dan gluten, dia bercakap ayat yang pertama, "Di mana anda bersembunyi Daddy?" Baru-baru ini, mengepak yang telah semua tetapi berjaya mengesannya muncul semula. Ini adalah selepas hari jadi dan beliau hujung minggu Halloween. Ahli terapi dan pengasuh beliau perasan ini juga. Saya nyatakan kepada pengamal NAET dan dia bertanya apa yang dia makan yang berbeza. Yang mudah, coklat susu. Beliau tidak pernah dirawat untuk itu kerana kita tidak pernah memberikan kepadanya. Dia hanya dirawat untuk itu ini minggu lalu. Saya nampak dia flap sekali hari ini tetapi ia seolah-olah semua tetapi hilang lagi.

Terapi Tyler kagum dengan perubahan di dalam dirinya dan juga keluarga dan rakan-rakan kami. Ia juga sangat bermanfaat untuk mendapatkan maklum balas daripada pesakit di dalam bilik menunggu yang melihat dia berubah dari tahun lepas.

Buku "Katakanlah Selamat tinggal Untuk Penyakit" oleh Dr Devi S. Nambudripad, MD, DC, L.Ac., PHD adalah titik permulaan yang baik untuk belajar tentang NAET. Juga, untuk mencari senarai pakar NAET yang telah menyempurnakan asas NAET dan latihan lanjutan dan layak untuk merawat dengan tanda NAET ke http://www.naet.com. Juga, NAET bukan hanya untuk autisme, ia boleh digunakan untuk pelbagai alahan, kemurungan, ketidakseimbangan hormon, tiroid dan banyak perkara lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar