Rabu, 11 November 2015

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Sinus - Eucalyptus

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan Sinus - Eucalyptus

Mempunyai jangkitan sinus boleh agak menyakitkan. Saliran menyebabkan tekak anda untuk menyakiti, dan tekanan boleh menyebabkan kedua-dua sakit kepala dan sakit gigi disebabkan oleh keradangan.

Eucalyptus boleh sangat membantu dalam menangani semua isu-isu ini. Bau sahaja boleh membuka saluran hidung, yang merupakan salah satu daripada sebab ia didapati di beberapa vaporubs. Ia mempunyai elemen pemanasan kepadanya, yang boleh melonggarkan sebarang kahak yang ada di dada daripada saliran.

Ia juga hadir dalam persediaan batuk banyak. Menurut University of Maryland, ia telah digunakan oleh orang asli Australia untuk tujuan ini. Kajian yang disebutkan di laman web yang menunjukkan bahawa ada kualiti anti-bakteria yang kuat kepadanya. Malah, dalam abad kesembilan belas, ia telah digunakan untuk membersihkan kateter.

Tidak semua orang boleh menggunakan tumbuhan ini. Kanak-kanak bawah dua tidak harus sekitar walaupun minyak, dan orang-orang di bawah enam tidak perlu diberi apa-apa yang mengandungi ia, termasuk ubat batuk. Minyak adalah terlalu kuat untuk mereka.

Anda juga mungkin mahu untuk menunjukkan sedikit berhati-hati jika anda kencing manis. Ada kemungkinan bahawa ia boleh menyebabkan masalah dengan tahap gula dalam darah anda. Jika anda mempunyai sebarang masalah kesihatan sama sekali, atau jika anda mengambil ubat-ubatan, periksa dengan doktor dan / atau ahli farmasi, kerana ada interaksi dan kesan sampingan yang boleh menjadi agak berbahaya.

Jika anda diberitahu anda tidak boleh menggunakan kayu putih dalam apa jua cara, terdapat beberapa perkara lain yang boleh membantu anda menangani masalah ini. Berkumur dengan air garam suam dapat membantu melegakan sakit tekak, dan wap membantu untuk menghilangkan kesesakan.

Salah satu cara yang terbaik untuk digunakan iaitu campuran satu bahagian cuka kepada empat bahagian air dan membawa sehingga mendidih. Berhati-hati untuk tidak membakar diri sendiri, bersandar kepala anda ke atas periuk dan bernafas wap yang masuk. Ia berbau sehingga seluruh rumah, tetapi berbaloi untuk bantuan.

Apabila berurusan dengan jangkitan apa-apa jenis, ia adalah penting untuk mengetahui apabila anda perlu menghubungi doktor anda. Berikut adalah beberapa tanda-tanda amaran:

Demam panas (101+)

Rasa lebih baik kemudian mendapat tiba-tiba lebih teruk

Kepala yang teruk atau sakit tekak

A sensasi berat di dalam dada

Mana-mana kahak berwarna, sama ada dari hidung atau dari paru-paru

Semakin teruk kesakitan

Pening yang teruk

Kesukaran bernafas

Jika anda mengalami satu atau lebih daripada gejala di atas, sila hubungi doktor. Anda mungkin perlu untuk pergi ke bilik kecemasan untuk beberapa syarat-syarat ini, terutama pernafasan dan berat di dada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar