Selasa, 10 November 2015

Ketiak Berpeluh - Bantuan Dari Hiperhidrosis penghidap

Ketiak Berpeluh - Bantuan Dari Hiperhidrosis penghidap

Adakah anda seorang yang mengalami peluh ketiak berlebihan? Anda boleh mendapatkan bantuan ketiak berpeluh anda perlukan dan cuba teka? Berjuta-juta orang lain menderita juga dan ia bukan sahaja untuk di ketiak mereka. Timbun, dari orang mengalami hiperhidrosis muka, tangan, kaki dan badan secara keseluruhan.

Khususnya, bantuan ketiak berpeluh anda cari adalah mudah didapati kerana ia adalah jenis yang paling biasa hiperhidrosis. Kerana ia adalah jarang bercakap tentang gangguan daripada rasa malu, ramai yang tidak menyedari bahawa mereka boleh mengurangkannya secara dramatik daripada kehidupan seharian mereka. Ia mungkin sukar untuk berurusan dengan akibat sosial peluh berlebihan, jadi mengambil tindakan yang konsisten mengenai idea dan lain-lain ubat semula jadi yang boleh anda dapati di internet akan membantu anda sangat, sama seperti yang mereka lakukan untuk saya.

Selepas 20 tahun mengalami hiperhidrosis, terutamanya berpeluh ketiak, seorang kawan saya memberitahu saya telah ia juga dan beliau menerima suntikan botox setiap 6 bulan atau sehingga ia berkata bekerja dengan baik untuk dia. Saya tidak mahu berbuat demikian. Saya benar-benar tidak percaya dalam tangkapan atau suntikan dan memberi tumpuan bukan pada alternatif semula jadi.

Berikut adalah beberapa idea yang boleh membantu untuk masalah peluh berlebihan anda:

Ambil masa untuk benar-benar mengambil kira bagaimana anda berpakaian. Kebanyakan orang dengan ketiak berlebihan fikir mereka boleh mendapatkan bantuan ketiak berpeluh dengan memakai pakaian yang lebih. Ini tidak boleh lebih jauh dari kebenaran. Sebaik-baiknya, anda mahu memakai secara semula jadi yang berlaku bahan yang membolehkan kulit seseorang untuk bernafas seperti baju kapas. Bahan-bahan sintetik seperti nilon, rayon atau poliester harus dielakkan. Light pakaian yang longgar gantung adalah kunci.

Juga perkara lain adalah anda akan mahu memakai pakaian berwarna cerah. Mereka menarik matahari jauh lebih rendah atau cahaya yang menyerap haba dan meningkatkan berpeluh anda dengan ketara. Apabila anda membuat perubahan secara konsisten anda akan notis. Pakaian gelap pasti boleh menyembunyikan peluh, tetapi anda masih berpeluh dan gentian ketiak masih meresap oleh peluh.

Satu lagi taktik kritikal adalah untuk mengubah apa yang anda makan dan minum. Makanan pedas, makanan panas, makanan atau minuman dengan perangsang, kafein atau bahan-bahan tiruan sama ada mempercepatkan metabolisme anda atau badan anda mempunyai masa yang lebih sukar mencerna mereka kerana mereka tidak semula jadi. Cara sama ada, badan anda bekerja lebih masa dan mencipta haba untuk berurusan dengan mereka.

Akhir sekali, kita lihat pada sebahagian daripada antiperspirants di pasaran khusus dibuat untuk peluh ketiak berlebihan. Mereka adalah banyak dan paling yang direka untuk orang-orang dengan kerja hiperhidrosis dengan baik dan boleh didapati tanpa preskripsi. Mereka tidak semua berada semula jadi, tetapi mereka berkesan dan jika anda akan menggunakan satu, menggunakan salah satu yang direka dengan peluh berlebihan dalam fikiran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar