Selasa, 10 November 2015

Bagaimana untuk Penyembuhan Kurap - Beberapa Tips dan Cadangan

Bagaimana untuk Penyembuhan Kurap - Beberapa Tips dan Cadangan

Kerana bagaimana berjangkit penyakit kulat ini adalah, jika anda (atau lebih mungkin anak anda) menangkap ia, ia adalah penting bahawa anda tahu bagaimana untuk menyembuhkan kurap. Ia merebak melalui hubungan dengan orang lain yang dijangkiti, atau dari pakaian mereka atau barang-barang lain yang mereka boleh menggunakan, seperti tuala dan berus. Kulat ini juga boleh memberi kesan dan dihantar ke atas haiwan.

Bagaimana untuk merawat dan mengubati masalah ini

Pergi berjumpa ahli farmasi dan mendapatkan lebih ubat kaunter dengan segera. Sebahagian daripada ini boleh diiklankan sebagai untuk merawat penyakit kaki makan air, tetapi ini adalah lebih kurang sama dan bahan-bahan aktif adalah apa yang diperlukan untuk kurap juga. Ini semua akan menjadi aplikasi topikal (anda meletakkan mereka pada kulit) dan terdapat banyak jenama yang berbeza boleh didapati.

Basuh sekurang-kurangnya sekali sehari. Ia adalah penting untuk memastikan kawasan yang terjejas badan yang bersih. Tetapi anda mesti memastikan bahawa bahagian-bahagian badan yang terjejas dikeringkan lepas. Jika tidak, tuala akan menjadi tercemar dan menyebarkan kulat di seluruh badan. Hanya gunakan setiap tuala sekali dan rebus basuh selepas itu.

Tukar pakaian anda setiap hari. Pakaian anda akan membawa kulat juga, jadi ia amat penting untuk memakai orang-orang yang bersih setiap hari. Cuba memakai pakaian yang longgar yang tidak akan seret ke atas kawasan yang dijangkiti dan menyebarkan kulat. Seperti tuala anda, pastikan pakaian segera pergi ke dalam basuhan panas selepas digunakan.

Menjaga menutup mata pada masalah ini untuk memastikan ia bertambah baik. Jika anda tidak melihat peningkatan dalam kira-kira 2 minggu, ia mungkin perlu berjumpa doktor atau doktor kulit yang akan dapat untuk menetapkan ubat-ubatan kuat.

Ia mungkin mengambil usaha bersepadu bagi pihak anda untuk menghilangkan ini, kerana ia adalah kulat degil untuk menghilangkan. Tetapi dengan beberapa pemikiran dan penjagaan ia tidak mustahil. Jika anda berada di semua bimbang atau berkenaan, bercakap dengan doktor anda yang boleh memberikan nasihat lanjut mengenai bagaimana untuk menyembuhkan kurap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar