Rabu, 11 November 2015

Mudra untuk Regularising Beat Hati

Mudra untuk Regularising Beat Hati

A HAND MEMBANTU UNTUK CARDIACS

Adakah anda terdedah kepada serangan jantung atau pekak? Ini mudra akan membantu dalam menyembuhkan penyakit anda.

Salah satu hadiah terbaik yoga kepada perjuangan kebajikan manusia ialah sains mudra. Tangan mempunyai kuasa mereka sendiri. Dalam artikel ini saya bermula dengan suntikan yoga dan Mudras (keadaan) yang mempunyai nilai yang besar untuk hari ke hari hidup sihat dan penuh makna. Mudras boleh menyembuhkan hampir apa-apa penyakit daripada sakit telinga mudah untuk serangan jantung. Mereka boleh menyembuhkan atau sumpahan mengikut kehendak pemilik mereka, dan orang yang tahu bagaimana untuk menggunakan kuasa ini boleh mengawal kehidupan dan kesihatan kedua-dua mental dan fizikal melalui pelbagai mudras penting yang lain beliau.

Jika seseorang yang telah membangunkan masalah jantung melaksanakan Mritsanjivini Mudra. Ini akan bertindak seperti tablet sorbitrate, bukan buat sementara waktu tetapi membawa ke jalan pemulihan kekal. Melalui Mritsanjivini Mudra bahawa pesakit yang mempunyai serangan jantung boleh menyemak serangan itu dan mendapatkan bantuan segera. Mudra ini sangat membantu dalam penyembuhan masalah jantung, yang merupakan ritma jantung tidak normal yang perlahan atau tidak stabil yang menyebabkan gejala-gejala seperti pening, pengsan, menjadi sangat letih, dan sesak nafas.

Teknik:

Lipat jari telunjuk ke bawah pada timbunan ibu jari.

Sertai ibu jari dengan hujung jari ketiga dan keempat.

Angka sedikit kekal lurus.

Tutup mata anda dan berehat, menjaga bergerak seluruh badan.

Isyarat terbentuk adalah Mritsanjivini Mudra.

Tips sihat untuk jantung.

Awal pagi adalah sesuai untuk mengambil berjalan-jalan di Mritsanjivini Mudra. Ia bukan sahaja akan membantu jantung anda, ia akan menyediakan anda untuk hari itu dengan mengenakan peredaran dan metabolisme anda.

Yoga dan Dhyan untuk sekurang-kurangnya 30 minit, tiga kali atau lebih setiap minggu membantu menguatkan jantung.

NadiSodhanaParanayam adalah satu latihan yang terbaik untuk pesakit jantung dan boleh dilakukan hampir di mana sahaja, di mana-mana.

Meningkatkan serat dan mengurangkan pengambilan lemak dalam diet anda. Gentian hanya terdapat dalam tumbuh-tumbuhan - buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin. Serat membantu kolesterol darah dan orang-orang yang makan lebih banyak serat mempunyai risiko yang lebih rendah daripada penyakit jantung.

Belajar untuk bertenang supaya anda tidak hilang sabar dan meningkatkan tekanan darah anda. Bernafas dalam adalah cara yang baik untuk mengawal kemarahan dan untuk berehat.

Membuat diri anda berasa bebas dan bahagia, menjaga tersenyum selalu. Walaupun 5 minit ketawa menyimpan tekanan kita pada tahap paling rendah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar