Selasa, 10 November 2015

Dapatkan Bantuan IBS dan Akhirnya Let Go daripada Sakit dan Kesulitan daripada Sindrom Usus Mudah Rengsa

Dapatkan Bantuan IBS dan Akhirnya Let Go daripada Sakit dan Kesulitan daripada Sindrom Usus Mudah Rengsa

Kebanyakan orang berada di kerugian apabila ia datang untuk mencari kelegaan IBS. Ini adalah sebab mengapa mereka hanya cuba untuk mengabaikan kesakitan yang menderita melalui pengalaman secara senyap-senyap. Selalunya, mereka merasakan bahawa mereka adalah satu-satunya yang mempunyai masalah ini bahawa mereka berasa malu untuk memuat bercakap mengenainya atau berunding dengan doktor atau pakar kesihatan untuk mendapatkan bantuan IBS bahawa mereka keinginan untuk.

Hakikatnya, terdapat peratusan yang tinggi di kalangan penduduk dewasa yang mempunyai, pada satu ketika, sindrom usus terganggu. Puncanya tidak benar-benar diketahui lagi walaupun beberapa kajian menunjukkan bahawa tekanan adalah salah satu faktor utama yang boleh mencetuskan IBS. Gangguan usus berfungsi, pesakit IBS mengadu sakit perut kronik, ketidakselesaan, kembung dan pergerakan usus yang terganggu. Mereka boleh juga sama ada mempunyai cirit-birit atau sembelit. Ini benar-benar boleh menjejaskan kerja anda dan kebanyakan aktiviti sosial anda yang mengapa mendapatkan bantuan IBS yang tepat harus menjadi keutamaan untuk sesiapa sahaja yang mempunyai sindrom usus terganggu.

Jadi, jika anda fikir anda mempunyai sindrom usus, anda tidak perlu risau. Terdapat banyak rawatan melegakan IBS yang anda boleh memilih daripada. Pelarasan pemakanan, ubat-ubatan dan juga gangguan psikologi hanya sebahagian daripada ini.

Mendapatkan IBS kelegaan segera memerlukan anda untuk menonton apa yang anda makan. Anda perlu nada turun diet anda kerana walaupun anda mengambil ubat-ubatan, jika anda tidak berhati-hati dengan apa yang anda makan, anda juga mungkin mengusir mereka ubat-ubatan ke dalam longkang. Ini kerana gangguan dalam penghadaman dan usus anda secara drastik boleh menjejaskan pergerakan usus anda. Oleh itu, anda perlu beralih diet anda kepada yang lebih sihat untuk mencari kelegaan IBS. Makan lebih banyak sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan serat. Sebahagian daripada ini adalah lobak merah, brokoli, cendawan, oren, epal, pisang dan buah beri. Makanan serat menggalakkan pergerakan usus biasa. Selain daripada makanan serat, anda juga perlu untuk mengekalkan terapi lapan gelas-of-air per hari. Ini dapat membantu sistem penghadaman anda dan adalah perlu untuk mengeluarkan toksin dan bahan buangan lain daripada badan.

Ini mungkin mengejutkan anda tetapi mempunyai senaman yang kerap juga boleh memberi anda kelegaan IBS. Bersenam pasti dapat membantu melegakan anda dari tekanan, yang merupakan salah satu faktor yang dikenal pasti utama yang boleh menyumbang kepada sindrom usus terganggu. Yoga adalah salah satu program latihan yang telah mendapat manfaat ramai orang. Selain membantu anda mengurangkan turun atau bentuk, ia juga membantu badan anda menghapuskan gas yang terperangkap serta menguatkan otot perut anda. Apatah lagi, ia juga boleh meningkatkan peredaran anda dan membantu membuang toksin dari badan anda, yang disertai IBS yang sangat baik.

Selain daripada ini semua di luar, jika anda benar-benar ingin benar-benar melawan keradangan usus, maka anda perlu untuk menghilangkan tekanan atau mengurangkan faktor-faktor tekanan anda. Jika anda berasa tertekan dengan kerja atau terlalu letih dari segala-galanya, cuba untuk menjeda atau menghentikan apa yang anda lakukan dan mengambil nafas dalam-dalam. Cuba untuk mengosongkan fikiran anda daripada semua kekusutan dan menyegarkan dengan muzik yang menenangkan atau walaupun dengan minuman sejuk. Jika itu tidak membantu, memanggil rakan dan mempunyai sembang baik atau pergi ke pantai dan membiarkan gelombang menenangkan anda. Melakukan apa sahaja yang anda fikir akan membantu anda berehat dan menghilangkan tekanan. Membebaskan anda daripada bahaya yang memabukkan yang disebabkan oleh kerja anda dan tanggungjawab peribadi dan sosial yang boleh membebankan anda dengan masalah emosi. Percayalah, cara ini pasti akan membantu anda mendapatkan bantuan IBS yang anda perlukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar