Selasa, 10 November 2015

Pisang - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 1)

Pisang - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 1)

Pisang adalah saka dengan banyak akar berserabut. Bunga Empat Orang disusun dalam pancang. Kelopak menggabungkan untuk membentuk tiub. Stamen lebih panjang daripada cuping Corolla. Buah-buahan yang kapsul lagi daripada kelopak. Bunga herba bermula dari bulan Jun hingga Oktober.

Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan pisang yang lebih besar dan pisang ribwort. Di samping itu, ia menerangkan garis panduan mengenai cara untuk menggunakan herba untuk menangani pelbagai masalah kesihatan, seperti pelbagai jenis gastritis, perut dan ulser duodenum, bronkitis, buasir dan lain-lain

Daun pisang yang lebih besar mengandungi aucubin iridoid glycoside, flavonoid, karbohidrat, bahan-bahan mineral (seperti, tembaga, besi, zink, molibdenum, kromium dan elemen mikro yang lain), mannitol, vitamin C, vitamin K, bahan-bahan mucilaginous, asid sitrik, tanin dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Benih mengandungi sehingga 44 peratus bahan mucilaginous, 20 peratus minyak, 22 peratus protein, 16 peratus asid amino, saponin steroid dan banyak unsur-unsur mikro yang lain.
Puncak pisang Ribwort mengandungi phenyl asid karbol, flavonoid, karbohidrat, asid fumaric, manakala benih yang kaya dengan bahan-bahan mucilaginous, minyak, protein. Akar mengandungi pelbagai phytosterols.
Herba ini mempunyai anti-radang, yg, bakteria dan sifat-sifat antispasmodic.
Bahan-bahan aktif pisang yang lebih besar merangsang rembesan kelenjar, melawan keradangan, melegakan sakit, menyembuhkan luka dan menghentikan pendarahan. Selain itu, ia mempunyai tindakan bacteriostatic. Ekstrak dibuat daripada daun mengurangkan tekanan darah, menenangkan anda ke bawah dan mempunyai tindakan antispasmodic. Teh, infusi, merebus dan remedi lain yang dibuat daripada herba ini digunakan untuk memudahkan Meludah dalam kes bronkitis, asma, batuk kokol dan juga fitisis. Dalam usaha untuk membuat infusi atau merebus, anda perlu tanamkan 2-4 gram herba dengan segelas air mendidih. Mari minuman berwarna untuk beberapa ketika dan minum 3 kali sehari. Tanamkan pisang yang lebih besar (1 bahagian) dengan alkohol pada 25 peratus kepekatan (1 bahagian) dan mengambil 2-4 mililiter ekstrak. Berwarna hendaklah dibuat oleh penyebatian herba (1 bahagian) dengan alkohol pada 45 peratus kepekatan (5 bahagian). Ambil 2-4 mililiter berwarna.
Campurkan pisang yang lebih besar dengan akar komprei dan menggunakan ubat yang menangani gastrik berdarah dan buasir.
Daun pisang jus dan minum jus menangani perut dan ulser duodenum dan anacid dan gastritis hypacid.
Sesetengah negara menggunakan ubat-ubat pisang dalam kes nefritis, pengekalan kencing, cirit-birit, kanser paru-paru dan serangan parasit. Dari segi kegunaan luaran, ubat-ubatan ini terbukti sangat membantu ketika berhadapan dengan tekanan, terkehel, ketuat, rebus dan menyengat serangga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar