Selasa, 10 November 2015

Pemulihan Rumah untuk keselesaan Bayi Menangis

Pemulihan Rumah untuk keselesaan Bayi Menangis

Bayi menangis untuk memberitahu anda bahawa mereka memerlukan bantuan anda dan untuk memberi isyarat bahawa segala-galanya tidak betul. Mungkin ada banyak sebab untuk ketidakselesaan bayi. Kanak-kanak yang boleh menjadi lapar, atau berasa panas atau sejuk atau ia mungkin disebabkan oleh perangai bayi anda. Walau bagaimanapun, jika bayi menangis dengan kerap untuk lebih daripada tiga jam sehari atau lebih, mereka boleh menjadi kolik. Masalah penghadaman, sensitif kepada cahaya atau bunyi atau perangai boleh menjadi sebahagian daripada sebab untuk ini.

Nasib baik, terdapat banyak remedi rumah yang boleh membawa ketenangan kepada bayi yang menangis. Set bayi dalam gerakan untuk menenangkan bayi yg bersifat sakit perut. Rock di atas kerusi atau membawanya keluar pada kereta dorong dia atau anda boleh meletakkan bayi di atas bahu anda, perlahan-lahan mengetuk kembali atau lembut bersenandung dengan dia, seperti anda memegang beliau.

Mengamalkan gaya hidup yang holistik dan termasuk barang semula jadi dan sihat makanan akan membuat anak anda sihat dan bahagia. Pilih makanan yang kaya serat untuk anak anda untuk memastikan proses pencernaan lancar. Air mengomel adalah satu ubatan yang kuno untuk kolik kerana ia berkurangan, sakit perut dan ketidakselesaan lain dengan cepat. Ia boleh didapati di semua kedai-kedai ubat dan juga boleh dibuat di rumah. Formula ini juga merangkumi banyak bahan-bahan seperti halia, dell, atau Adas yang boleh menyelesaikan perut dan membantu dalam menenangkan otot sempit.

Cuddle dan keselesaan bayi kerana ini akan membuat ia menyeronokkan dan memberi jaminan. Kajian telah menunjukkan bahawa bayi menangis kurang dalam kes-kes di mana ibu-ibu menyimpan kenalan rapat dengan bayi. Bunyi yang kuat, lampu terang atau tempat yang tidak dikenali mungkin membuat bayi cemas dan yg bersifat sakit perut dan sentuhan meyakinkan ibu boleh membuat bayi tenang.

Kesihatan kanak-kanak mempengaruhi emosi bayi setakat yang besar dan hanya bayi yang sihat sentiasa boleh menjadi gembira. Jadi pastikan bahawa bayi diberi makan pada jangka masa yang betul. Pastikan dia selesa dengan menukar lampin basah kerap dan berpakaian sesuai dengan musim. Hanya kerana bayi anda menangis sedikit lebih daripada yang lain, tidak bermakna bahawa ia sakit atau tidak normal. Ia juga boleh menjadi perangai mereka. Jika anda masih merasakan bahawa ada sesuatu yang tidak kena, anda perlu mempunyai perkataan dengan doktor anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar