Selasa, 10 November 2015

Juniper Berry Minyak Essential - Melegakan Penahanan Air

Juniper Berry Minyak Essential - Melegakan Penahanan Air

Pengekalan air yang berlebihan juga dikenali dalam istilah perubatan sebagai edema. Walaupun air adalah penting untuk tubuh untuk proses kawal selia dan penghidratan, air terlalu banyak tidak sihat. Dalam beberapa kes, ini boleh mengancam nyawa. Jumlah cecair seseorang akan mengeluarkan daripada harus lebih kurang sama seperti jumlah yang diambil. Untuk itu, sistem kencing secara amnya bertanggungjawab untuk peraturan dan memastikan tubuh badan berada dalam keadaan tahap cecair seimbang. Ia juga mengikuti bahawa dengan cecair yang berlebihan yang dikekalkan bahawa akan ada masalah dalam sistem kencing dalam satu cara atau yang lain.

Masalah dengan sistem kencing juga bermakna bahawa bahan buangan tidak diusir dari badan. Jika sisa ini tidak boleh dikeluarkan untuk tempoh yang agak lama, ini bermakna bahawa sistem kencing tidak berfungsi dengan betul. Jika syarat ini tidak boleh berjaya untuk tempoh masa yang panjang, bahan buangan yang lebih akan terkumpul, dan semakin besar kemungkinan bahawa organ-organ dan sistem badan yang lain akan terjejas juga.

Terdapat pelbagai cara di mana orang yang berisiko boleh melakukan sesuatu tentang apa-apa syarat itu talian yang terkenal "mencegah lebih baik daripada mengubati". Sesungguhnya menjadi proaktif dalam menjaga tubuh seseorang adalah cara terbaik untuk pergi tidak menunggu masalah yang serius ke permukaan. Mengambil dalam ubat-ubatan akan menjadi nasihat yang lebih baik bagi kebanyakan orang yang menjadi kesihatan berhati-hati. Ia adalah satu perkara yang baik bahawa ada cara alternatif untuk pergi. Cara semula jadi!

Salah satu herba yang utama untuk sistem kencing adalah Juniper Berry, yang juga dikenali sebagai Baccae Jintan saru. Kilang itu adalah pokok renek kecil lebat atau pokok, yang malar hijau. Ia tumbuh sehingga 3-35 kaki tinggi dan mempunyai jarum biru-hijau dan bunga kecil. Yang beri pada mulanya hijau dengan tahun pertama, tetapi sebagai tumbuhan tumbuh, beri akan berubah warna menjadi hitam. Sebelum penyulingan, beri dipetik pertama dari cawangan kilang setahun sekali dan biarkan ia kering di dalam tanah. Tumbuhan ini digunakan sebagai bahan aromatik dalam tamadun purba. Kilang itu dibakar untuk menghalau roh-roh jahat kerana kebanyakan orang pada zaman dahulu tidak mempunyai idea tentang penggunaan ubatan.

Juniper berry minyak pati memiliki suam-suam kuku, berkayu, aroma pain yang mood menaikkan semangat dan pengukuhan. Ini minyak pati digunakan sebagai rawatan untuk gangguan kencing, seperti jangkitan saluran kencing, pengekalan cecair, dan batu karang. Kesan diuretik minyak ini dianggap sebagai kesan yang terbaik. Diuresis bermakna penyingkiran cecair terutamanya dalam sistem kencing. Kesannya meningkatkan aliran air kencing dan kekerapan banyak boleh membantu dalam memusnahkan dan excreting bakteria di dalam buah pinggang dan pundi kencing. Ia boleh menghalang penghabluran asid urik dalam buah pinggang melalui lulus kepada air kencing.

Kesan detoksifikasi minyak pati ini adalah cemerlang. Ia digunakan untuk menyahtoksik kulit sesak dan kasar dengan mengurangkan selulit untuk mengembalikan fungsi normal tisu. Selulit ini kadang-kadang disertai oleh keradangan ringan, dengan beri ciri-ciri anti-radang, ia boleh mengenang kembali keradangan. Oleh itu, ia membantu dalam merawat jerawat dan radang kulit yang lain.

Terdapat banyak cara untuk menggunakan Juniper Berry Oil. Ia boleh digunakan dalam perisa makanan dan boleh dimasukkan ke gin. Ia boleh didapati sebagai berry masak, segar atau kering dan serbuk, teh, berwarna, dan bentuk minyak. Yang paling biasa bentuk-bentuk ini adalah bentuk minyak, yang digunakan secara meluas hari ini sebagai minyak pati. Sesungguhnya, faedah yang banyak kepada sistem kencing dapat meningkatkan kesihatan secara keseluruhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar