Selasa, 10 November 2015

The Biomat dan ion-ion negatif

The Biomat dan ion-ion negatif

Sebagai manusia, kita yang pernah bergerak, organisma yang sentiasa berubah-ubah. Makanan dan air sentiasa memberi tenaga kita dan memerlukan pengisian semula. Sel-sel kita selama-lamanya menggantikan mereka dengan yang baru. Otak kita adalah buzz aktiviti yang berterusan. Oleh kerana itu, kita mendapati diri kita lebih bahagia dan lebih selesa sekitar ion yang juga bergerak dan berubah.

Setiap hari, badan kita dituduh dengan orang yang positif dan negatif. Ion positif adalah ion yang berpaut. Mereka berpegang kepada wayar elektrik, tanah, monitor komputer anda, pencemaran di udara, dan lain-lain mereka berpegang, dan mereka statik; mereka kekal di situ. Ion-ion negatif bergerak. Mereka biasanya ditemui dalam angin, bergerak ke atas ke arah suasana, atau di dalam air yang mengalir. Dalam wayar elektrik, mereka adalah apa yang bergerak, melompat dari satu ion positif ke depan. Mereka adalah apa yang badan kita sangat memerlukan.

Tempat di mana ion negatif adalah yang tertinggi biasanya kegemaran di kalangan orang: pantai-pantai, gunung, air terjun, ribut petir. Orang ramai mungkin berkata udara mempunyai elektrik yang kepadanya. Malah mandi air panas boleh menghasilkan keadaan tergesa-gesa ion negatif, yang membantu kita untuk berehat dan biarkan kebimbangan kami mencair. Ion positif biasanya ditemui di tempat-tempat suram, seperti pejabat, ditutup sehingga rumah, dan bandar-bandar dalam. Udara sering tersumbat dan bertakung, dan kita rasa malu-malu.

Inilah yang membuat penjana ion negatif begitu berguna, dan ini adalah salah satu daripada perkara-perkara yang Biomat mencipta. Apabila anda berbaring di Biomat, anda sedang dipenuhi dengan ion negatif, sama seperti jika anda telah duduk dengan air terjun mengamuk (hanya jauh lebih senyap). Ion-ion mendapatkan perkara-perkara di dalam badan anda bergerak lagi, dan bukannya diseret turun oleh ion positif lekat. Dan apabila tubuh anda bergerak, ia gembira. Darah boleh mendapatkan oksigen ke mana ia paling diperlukan dengan lebih berkesan, sel-sel anda boleh menjana semula diri mereka lebih cepat, dan juga otak anda dapat berfungsi dengan lebih cepat dan lebih jelas, menyebabkan tekanan dan kemurungan untuk belayar jauh.

Teknologi ion negatif adalah baru, tetapi kesan ion negatif telah merasakan untuk ribuan tahun. Ia adalah cara yang kuat dan semula jadi untuk membuat kerja-kerja badan anda dengan lebih cekap supaya anda boleh merasa tenang dan sihat setiap hari dalam seminggu, tidak kira di mana jadual sibuk anda boleh membawa anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar