Rabu, 11 November 2015

Best Rawatan Asma Asli

Best Rawatan Asma Asli

Asma adalah keadaan pernafasan yang menyebabkan tiub bronkial menjadi radang, menyekat keupayaan seseorang untuk bernafas dengan bebas. Pernafasan asma ini lazimnya mempunyai berdehit, sehingga sukar bagi mereka untuk mengambil bahagian dalam aktiviti lasak. Semasa serangan akut, saluran udara mereka boleh menjadi berbahaya sempit, membuat kelemasan bahaya sebenar.

Sama ada muda atau tua, penghidap Asma mungkin merasa seolah-olah mereka secara harfiah mempunyai kehidupan yang diperah daripada mereka dengan panik-mendorong pengalaman Serangan asma. Oleh kerana keadaan yang sukar sering bermula pada zaman kanak-kanak dan terus menjadi kehadiran sepanjang hayat, pesakit biasanya tidak sabar-sabar untuk mencari rawatan semula jadi untuk membantu mereka menguruskan gejala mereka. Selalu ada kesan sampingan tertentu kepada pelbagai ubat-ubatan tradisional dan ubat-ubatan yang digunakan untuk merawat penyakit ini. Nasib baik, pelbagai jenis pilihan wujud untuk ini cabaran kesihatan yang sama, sehingga memungkinkan bagi hampir sesiapa sahaja untuk berhimpun regimen rawatan alternatif yang berkesan untuk menguruskan kesihatan mereka dan menuntut kembali kebebasan untuk menarik nafas lega.

Herba

Kerana Asma mempunyai ciri-ciri keradangan, apa-apa langkah yang mengurangkan keradangan dan menyokong fungsi sihat sistem imun akan memberikan manfaat. Dr Andrew Weil mengesyorkan Kunyit dan Halia herba untuk kuat, kesan anti-radang selamat mereka. Kedua-duanya mudah dimasukkan ke dalam masakan, teh, atau makanan tambahan yang mampu dimiliki dalam bentuk kapsul.

Akupunktur

Acupuncture menyediakan pendekatan serampang tiga mata untuk menguruskan asma. Ia menangani keradangan kronik, menguatkan paru-paru dan sistem imun, dan menguruskan tekanan yang boleh mencetuskan serangan akut. Kerana Akupunktur adalah campur tangan bebas dadah, ia adalah satu modaliti amat selamat yang boleh digunakan dengan sendirinya, atau bersama dengan terapi tradisional allopathic dan farmaseutikal. Walaupun tidak ada penawar untuk Asma, ramai yang telah menggunakan akupunktur dan perubatan Cina mendapati bahawa mereka tetap gejala percuma selama bertahun-tahun pada satu masa.

Diet

Diet dipercayai memainkan peranan penting dalam kedua-dua sebab dan rawatan asma. Faktor-faktor seperti alahan makanan boleh menguatkan keradangan dalam badan, dan menyebabkan pembentukan lendir yang menyekat saluran pernafasan. Kebanyakan pengamal kesihatan semulajadi bersetuju bahawa penghapusan tenusu adalah langkah pertama yang penting dalam menyesuaikan diet. Menemui sama ada anda mempunyai alahan makanan lain untuk iritasi biasa seperti gluten boleh mengurangkan kerengsaan. Meningkatkan pengambilan asid lemak dengan makan lebih banyak ikan, biji rami, atau mengambil makanan tambahan boleh meningkatkan keupayaan badan anda untuk mengurangkan keradangan, dan dengan itu mengurangkan keadaan dalaman yang mendahului serangan asma.

Yoga

Yoga menawarkan dua cara mujarab menangani gejala asma: manfaat menarik nafas panjang, dan faedah merasmikan otot. Deep regangan perlahan-lahan memanjangkan otot di sekitar sangkar tulang rusuk, bahu dan bahagian atas dada, membuka saluran pernafasan. Kemudian, pernafasan perut terlibat diafragma untuk terus membuka saluran pernafasan, melegakan ketegangan dalam aksesori, atau "penolong," otot pernafasan dan mengurangkan tekanan dalam pesakit.

Kebanyakan doktor bersetuju bahawa tidak ada ubat yang lengkap untuk Asma. Walau bagaimanapun, dengan kombinasi yang betul terapi dan pengubahsuaian gaya hidup, pesakit boleh mengurangkan dan sering menghilangkan gejala mereka dengan rawatan asma semulajadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar