Selasa, 10 November 2015

Kesihatan satu isu yang menyatukan orang

Kesihatan satu isu yang menyatukan orang

Kesejahteraan adalah watermark sosial.

Dengan begitu banyak memberi tumpuan kepada kesihatan dan kesejahteraan ia kadang-kadang sukar untuk langkah ke belakang dan melihat kesihatan dan apa yang dimaksudkan dengan orang biasa di jalan. Sekian banyak daripada persekitaran di mana kita lihat idea kesihatan yang digambarkan terikat kepada syarikat-syarikat menggunakan pemasaran dan pengiklanan taktik pandai, memikirkan cara-cara untuk mengikat produk mereka kepada tanggapan kesihatan dan kehidupan yang berjaya. Ini boleh menyebabkan kita lupa bagaimana asas kesihatan adalah untuk kita semua.

Berjuta-juta orang tinggal dengan aduan kesihatan setiap hari, sama ada sakit samanya menyebabkan oleh keadaan jangka panjang atau senak mudah, kita telah menjadi biasa dengan menyesuaikan diri dengan fungsi yang tidak sempurna tubuh kita. Tidak hairanlah terdapat pembentukan sebuah industri secara besar-besaran untuk menyediakan produk untuk mengurangkan isu-isu kesihatan - dari ubat selesema kepada sakit kepala ubat, dari ubat batuk untuk tablet tidur - jika anda mempunyai sesuatu yang menyakiti maka anda hampir boleh menjadi benar-benar pasti bahawa beberapa syarikat telah dikenal pasti sebagai produk yang berpotensi menguntungkan.

Industri farmaseutikal jelas bernilai jumlah wang yang besar, tetapi ramai orang tidak memahami jenis pelaburan yang masuk ke dalam penyelidikan dan pembangunan dan ujian yang ketat yang perlu diambil sebelum produk boleh datang ke pasaran. Walaupun angka tajuk utama keuntungan besar ke atas produk yang paling popular boleh menangkap berita utama, membuat keputusan yang produk untuk membangunkan perlu menjadi keputusan yang sukar dan berpotensi mahal sekiranya ia diambil dengan tidak betul.

Ubat-ubatan alternatif juga boleh menjadi popular, orang memilih untuk mengikuti jalan mereka sendiri untuk penjagaan kesihatan yang mereka membuat keputusan untuk digunakan. Terdapat juga produk popular yang sesetengah orang berasa menyelamatkan mereka manfaat kesihatan, sama ada yang mencari tempat probiotik yang terbaik yang sesuai dengan gaya hidup mereka, atau mungkin melihat ke arah ubat-ubatan yang tradisional dalam budaya yang berbeza - seperti Triphala - orang boleh memilih untuk melanjutkan mereka kesejahteraan dengan cara yang masuk akal kepada mereka.

Dengan perdagangan global dan perjalanan antarabangsa menjadikan dunia ini muncul untuk menjadi tempat yang lebih kecil, bilangan cara di mana orang mengejar kesihatan mereka sendiri dan kesejahteraan juga seolah-olah untuk mempelbagaikan dan meningkatkan. Akhirnya, apa yang menyatukan semua pengguna ini adalah nilai yang mereka letakkan ke atas kesihatan mereka. Syarikat akan sentiasa melihat kepada niche di pasaran untuk memberikan pengguna lebih banyak pilihan, ia adalah bahawa pilihan itu adalah penting bagi setiap orang untuk mencari produk yang sesuai untuk mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar