Selasa, 10 November 2015

Apa Adakah Enzim?

Apa Adakah Enzim?

Enzim adalah perlu untuk semua organisma biologi; mereka adalah pemangkin yang membantu dalam tindak balas kimia dalam badan. Enzim terdiri daripada protein dan kofaktor (vitamin, mineral, ion, RNA). Untuk tujuan kita penjelasan pemakanan, jenis utama enzim pencernaan dan metabolik (enam kelas adalah: oxidoreductase, transferase, hydrolase, lyase, isomerase dan ligase). Perkara asas untuk mengetahui mengenai enzim adalah apa-apa yang akan bergerak di dalam tubuh manusia tanpa mereka ... betul-betul di bawah untuk proses selular.

Kebanyakan masa apabila seseorang itu bercakap mengenai keperluan untuk enzim dalam diet mereka bercakap tentang mengambil enzim pencernaan untuk membantu dalam penguraian makanan ditelan. Ini menjadi amat penting kerana usia kita dan kehilangan tindak balas besar enzim yang kita miliki apabila muda. Terdapat beberapa sebab untuk ini, termasuk penggunaan perkara-perkara yang menggunakan sehingga enzim pencernaan dan metabolik kami, seperti makanan yang tidak betul menggabungkan.

Untuk menambah kepada masalah ini, apabila kita menggabungkan makanan yang semua perlu enzim yang berbeza untuk dihadamkan enzim dimanfaat untuk menentang satu sama lain. Maka kita perlu mengambil enzim metabolik untuk melakukan tugas enzim pencernaan. Itulah apabila kita masuk ke dalam masalah-apabila kita kehabisan enzim metabolik, itu semua lebih. Jadi, jika orang yang mengambil pil untuk menurunkan asid perut, makanan tidak mendapat dihadamkan dengan betul dan enzim sia-sia. Untuk memulihkan keadaan, kita mengambil enzim pencernaan.

Perkara yang rapi tentang beberapa enzim pencernaan adalah bahawa mereka boleh digunakan untuk mencerna makanan tetapi juga digunakan (jika diambil semasa perut kosong) untuk mencerna beku fibrin dan perkara-perkara yang tidak sepatutnya berada dalam aliran darah. Ia adalah jenis perkara yang dwi-guna dan boleh membantu anda berasa lebih baik dengan cepat. Serrapeptase biasanya enzim yang digunakan untuk itu dan natto-kinase digunakan untuk fibrin yang lebih serius (darah) beku.

Enzim kita biasanya mengambil makanan dikelaskan oleh jenis makanan bertujuan untuk dicerna: lipase untuk lemak, amilase untuk karbohidrat, protease untuk protein. Terdapat enzim lain bagi mereka yang mempunyai masalah lagi seperti kekurangan hempedu atau asid pankreas dan beberapa formula mengandungi enzim pencernaan mereka juga. Bergantung kepada formula, kebanyakan enzim disyorkan untuk diambil sama ada sebelum makan atau semasa makan. Jika kamu seorang penggabung makanan yang tidak baik, cuba menambah beberapa enzim pencernaan dan lihat jika anda berasa lebih baik. Kemudian dapatkan makanan yang menggabungkan buku dan belajar bagaimana untuk memelihara enzim anda.

© 2010 Dr.Valerie Olmsted All Rights Reserved

Tidak ada komentar:

Posting Komentar