Selasa, 10 November 2015

Pisang - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 3)

Pisang - Penyembuhan sifat-sifat Herb The Terbongkar (Bahagian 3)

Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan pisang yang lebih besar, ribwort pisang dan pisang tua beruban.

Basuh daun pisang segar yang lebih besar dan meletakkan mereka di kawasan radang untuk melegakan kesakitan dan mengurangkan keradangan. Mengunyah mereka dalam kes sakit gigi. Jus daun dan campuran jus dengan lanolin (bahagian 1: 1). Menggunakan obat penawar untuk merawat membarah dan menyembuhkan luka. Campurkan kuantiti yang sama jus dan air masak sejuk, dan menggunakan penyelesaian untuk memampatkan menangani konjunktivitis dan ekzema yang basah.
Daun pisang Ribwort mempunyai anti-radang, antispasmodic, diuretik, yg mengeluarkan dan luka kualiti penyembuhan. Penyerapan, merebus dan sirap diperbuat daripada herba ini boleh digunakan dalam kes bronkitis, asma, penyakit paru-paru, anemia, buasir, alahan dan konjunktivitis. Tanamkan 2 sudu besar herba pasir dengan segelas air mendidih. Mari minuman berwarna untuk beberapa waktu dan mengambil satu sudu atau satu perempat daripada segelas infusi 3 kali sehari.
Dari segi kegunaan luaran, ubat-ubat yang diperbuat daripada pisang ribwort boleh digunakan sebagai bilasan untuk berurusan dengan furunculosis, ulser, luka bernanah, edema, dan keradangan dalam rongga mulut dan tekak.
Perubatan rakyat menggunakan daun pisang tua beruban untuk tujuan perubatan, juga. Buat teh daripada daun dan menggunakannya untuk menangani batuk, merawat penyakit buah pinggang dan mengelakkan gangguan pencernaan. Di samping itu, ubat yang mempunyai tindakan ekspektoran.
Jus dan ubat-ubatan yang diperbuat daripada daun pisang yang lebih besar tidak digalakkan untuk mereka yang mempunyai kepekatan meningkat asid dalam jus gastrik. Selain itu, orang yang mengalami gastritis atau ulser perut dengan kepekatan peningkatan asid dalam jus gastrik perlu mengelak daripada menggunakan ubat-ubatan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar