Selasa, 10 November 2015

Punca yang paling biasa sakit Kaki

Punca yang paling biasa sakit Kaki

Kaki A manusia menyerap kira-kira satu juta paun tekanan dalam satu jam senaman berat. Mereka juga menyokong lebih kurang 1.5 kali berat badan ketika berjalan atau berlari. Lagipun ketegangan ini adalah jelas untuk kaki untuk cedera. Setiap kaki seorang manusia terdiri daripada 33 sendi, 26 tulang dan 5 ligamen. Mana-mana bahagian-bahagian ini boleh tercedera dalam sehari untuk aktiviti hari. Seseorang yang mengalami kecederaan kaki perlu pergi untuk terapi fizikal untuk mendapatkan masalah ini diperbetulkan.

Terdapat banyak sebab-sebab sakit kaki. Sesetengah daripada mereka adalah seperti berikut:

1.Plantar Fasciitis: Ini adalah salah satu yang paling biasa antara punca banyak sakit kaki. Plantar Fasciitis hasil daripada kerengsaan tisu tebal yang dikenali sebagai fascia plantar. Tisu ini menghubungkan tulang tumit ke jari kaki dan berjalan di bahagian bawah setiap kaki. Masalah ini adalah biasa di kalangan beberapa orang rakyat Amerika Syarikat di bandar-bandar utama seperti Pantai Riviera dan Lake Worth di mana orang ramai bergerak setiap masa.

2.Metatarsalgia: Rasa sakit di kawasan itu hanya di hadapan jari kaki dikenali sebagai metatarsalgia. Nama ini diberikan kepada kesakitan ini kerana tulang di rantau ini di kaki dipanggil sebagai metatarsals. Metatarsalgia berlaku akibat berjalan berpanjangan atau aktiviti kerana yang beban tekanan meningkat diletakkan di rantau ini kaki seseorang melompat. Secara beransur-ansur, tulang metatarsal mendapatkan bengkak menyebabkan kesakitan. Penyelesaian terbaik untuk mendapatkan bantuan daripada sakit itu adalah untuk pergi untuk terapi fizikal.

Kaki 3.Turf: Ini adalah sejenis terseliuh pada pangkal ibu jari kaki. Kaki Turf berlaku terutamanya apabila ibu jari kaki selekoh di luar kapasiti normal, menyebabkan air mata di ligamen yang menyokongnya. Sakit masalah ini dialami semasa berjalan atau berjalan dan adalah perkara biasa di kalangan ahli sukan di seluruh dunia, walaupun di bandar-bandar Amerika Syarikat seperti Lake Worth dan Palm Beach Gardens.

Adakah anda sedang mencari seorang ahli terapi yang berpengalaman yang boleh membantu anda dengan terapi fizikal? Lake Worth dan Boca Raton adalah beberapa bandar di Amerika Syarikat di mana penduduk boleh mengambil bantuan profesional daripada Dr Jack J Cacic. Mereka telah berurusan dalam terapi fizikal, gaya hidup dan kesihatan nasihat, dan teknik kiropraktik untuk masa yang lama. Menyemak laman web rasmi mereka 4SpinalHealth.com, di mana anda boleh mendapatkan maklumat lanjut tentang teknik yang berbeza kiropraktik mereka digunakan dan manfaat daripada terapi tersebut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar